Online Marketing Funnels – Wat Zijn Dat Eigenlijk?

Elke ondernemer en online marketeer weet inmiddels wel dat je online moet zijn om nieuwe leads, klanten en verkopen te genereren.

Maar voor veel van deze zelfde ondernemers en online marketeers is het nog steeds een gevalletje: “Ik heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt”!

Ik hoop dat ik daar verandering in kan brengen voor jou door je iets meer over online marketing funnels, ook wel sales funnels, te vertellen en waarom jij je juist daarop moet focussen met jouw bedrijf.

Online marketing is er in vele vormen zoals; adverteren met tekst en/of banners, zoekmachine optimalisatie, content marketing, social media marketing, email marketing etc…

Welke vorm je ook gebruikt, je kunt altijd spreken van een marketing funnel. Online marketing funnels kun je zo lang en uitgebreid maken zoals je zelf wilt en/of nodig is om tot een conversie te komen, bijvoorbeeld een lead of een verkoop/nieuwe klant.

De keuze voor een bepaalde online marketing funnel hangt helemaal af van jouw conversie doelstelling, jouw doelgroep en jouw product of dienst. Verkoop jij producten of diensten in een hoger segment, heb jij een hele specifieke doelgroep die een andere benadering nodig heeft of bied jij misschien periodiek een training aan en wil je eerst daarvoor leads genereren en op een later tijdstip pas je training gaan aanbieden? Deze facetten, en misschien meer, bepalen hoe jouw marketing funnel eruit gaat zien.

Je moet een sales funnel eigenlijk zien als een soort trechter, waar bovenin de website bezoekers terecht komen en dan telkens in een nieuwe fase van de trechter terecht komen om zo de bezoeker, stap voor stap, een klant te laten worden.Sales Funnel

In iedere fase van je funnel wordt er door jouw systeem (jouw online marketing systeem) een bepaalde actie, of acties, uitgevoerd om de bezoeker naar een volgende stap te brengen.

Het doel van je online marketing funnel moet zijn om zoveel mogelijk bezoekers naar de volgende fase in je funnel te krijgen zodat je zoveel mogelijk klanten aan het einde overhoudt.

Wat zouden nou de fases kunnen zijn in een sales funnel. Hieronder een voorbeeld van een simpele funnel:

Fase 1 – Facebook Advertentie

Fase 2 – Landingspagina met een gratis weggever (Lead Magnet)

Fase 3 – Email Marketing Follow Up

Fase 4 – Gratis Intake Gesprek

Fase 5 – “Closen” naar nieuwe klant

 

Het voordeel van een online marketing funnel

Het allergrootste voordeel van een online marketing funnel is dat je, zodra de funnel is opgezet en geoptimaliseerd, een constante stroom aan nieuwe leads en klanten krijgt……ZONDER hier nog veel tijd aan kwijt te zijn!

Via online marketing kun je heel veel automatiseren waardoor je een systeem creëert welke voor jou gaat werken. Je hoeft dus aan “cold calling” te doen, bedrijven langs te gaan om jezelf te verkopen, netwerkborrels af te gaan en iedereen je visitekaartje in zijn handen te duwen, afhankelijk zijn van referrals of mensen die zelf je bedrijf komen opzoeken.

Een online marketing funnel kan geheel zelfstandig en geautomatiseerd werken op de achtergrond terwijl jij je diensten of producten kunt leveren.

Een goede online marketing funnel kan een groot verschil in het succes van je bedrijf maken en je ook nog eens heel veel tijd opleveren om misschien lekker te genieten van dat succes.

Heb jij nou al eens iets gedaan aan online marketing maar heeft dat niet opgeleverd wat je had gewild? Of ben jij helemaal nieuw hiermee en wil je er wel mee aan de slag gaan, wat ik zeker aanraad.

Download dan hier mijn GRATIS e-book waarin je de 5 meest voorkomende redenen zult vinden waarom jouw online marketing funnel niet optimaal werkt en hoe je dit kunt veranderen.

KLIK OP DE FOTO OM HET E-BOOK AAN TE VRAGEN

online sales funnel ebook

 

Laat een bericht achter als je vragen hebt over dit onderwerp.

 

Op jouw succes!

Dennis

Reacties

reacties