De Beste Tijd Voor Ondernemers! Of Toch Niet?

Er is geen betere tijd om een bedrijf te starten of reeds te hebben.

Het is nog nooit zo makkelijk geweest om jouw boodschap de wereld in te sturen.

Facebook, YouTube, Snapchat, LinkedIn, Twitter, Instagram…

Het is er allemaal voor je.

Maar hier komt het probleem…

Iedere andere ondernemer heeft dezelfde mogelijkheden.
Dus iedereen doet dit ook.

Ondanks dat het nog nooit zo makkelijk is geweest om jouw boodschap naar buiten te brengen, is het nog nooit zo moeilijk geweest om iemand jou interessant te laten vinden.

Om tussen al dat “online lawaai” op te vallen.

 

Je hebt je hart en ziel in het bedrijf gestopt. Al die slapeloze nachten, 18-urige werkdagen, 7 dagen per week.

Je het alles geprobeerd!

Je website laten bouwen,
je Facebook pagina opgezet,
blogs geschreven,
je teksten geoptimaliseerd…

Maar het lijkt niemand iets te interesseren.

Niets werkt zoals het zou moeten werken.

En geen van deze dingen zal ook gaan werken…

Totdat je ÉÉN ding goed gaat begrijpen!

STRATEGIE.

Niets is zo belangrijk in online marketing dan een voorspelbare en doordachte strategie.
Alle coole technieken, trucjes en technologie is leuk,
maar zonder een strategie is het alleen maar ruis.

Je kunt alles verprutsen zoals je landingspagina, je emails, je Facebook advertenties, etc,
maar dit is allemaal maar een onderdeel van je strategie en ook makkelijk te fixen.

Start jij met een verkeerde strategie, of erger nog, helemaal geen strategie….dan zal je nooit de mensen gaan bereiken zodat ze naar je willen gaan luisteren.

Laat je niet gek maken door alle ‘goeroe’s’ van tegenwoordig.

Er is geen magische techniek, software of truc die dit voor je gaat doen.
Geen gouden lot wat je bedrijf succesvol laat worden.
Het enige “Geheim” voor succesvolle marketing is al eeuwen oud.

Een goede strategie.

Door een goede strategie bereik je de juiste mensen op de juiste manier.
Jouw ideale klanten dus ook.

Iedere branche of bedrijf heeft zijn eigen unieke doelgroep.
Hoe vaak heb jij je al in de schoenen verplaatst van jouw doelgroep?
Om er achter te komen wat er bij hun speelt?

Als ondernemer moet je exact weten wat er binnen jouw doelgroep speelt.

Wat zijn hun pijnpunten?

Wat zijn hun behoeftes?

Wat voor toekomst willen zij?

Jouw taak is om hun daar te brengen.

Maar jij kunt ze alleen bereiken als je hun taal spreekt en exact weet wat ze nodig hebben om hun leven te veranderen.

Want mensen kopen maar voor 1 reden, ze investeren in een betere toekomst.

Dit is hoe het werkt.

Eerst moet je betrokken zijn bij je doelgroep en een relatie opbouwen.

Voorzie ze van GRATIS informatie en vraag er niets voor terug.
Gratis informatie lijkt een mooie weggever maar informatie kost niks, en degene die het leest moet er TIJD in investeren, het meest waardevolle wat er is.

Dus zorg ervoor dat je informatie goed is, MEGA goed!

Je GRATIS weggever moet ook laten zien dat er een NIEUWE manier is om iets te doen.
Vertel ze de grote lijnen, zodat ze in gaan zien dat ze echt hun leven kunnen veranderen met deze nieuwe manier.

Als je eenmaal vertrouwen bij je doelgroep hebt opgebouwd, je hebt op voorhand zeer waardevolle kennis gedeeld waar ze al betere resultaten mee kunnen behalen, dan ga je pas iets aanbieden waarvoor men moet BETALEN.

Iets wat jouw klant GIGANTISCH zal helpen met het oplossen van zijn probleem, of meer kan laten verdienen, geld besparen, makkelijker of sneller kan werken etc.

En als je B2C werkt, dan moet je met een aanbieding komen waardoor de mensen echt een WOW-moment krijgen.
Hun allergrootste behoefte wordt ingevuld of hun allergrootste probleem wordt opgelost.

Zodra jouw klant dit moment heeft ervaren, of het nou om B2B gaat of B2C, dan zal je jouw meest exclusieve en duurste oplossingen en producten kunnen aanbieden.

Doorloop dit bovengenoemde proces en alles zal voor je veranderen…..in positieve zin!

Je zal er misschien achter komen dat je huidige product misschien niet helemaal goed aansluit bij de behoefte van jouw doelgroep.
Je zal misschien met een heel nieuw idee of product komen.
Ik heb ondernemers meegemaakt die hun complete business model hebben veranderd.

Wil jij graag een voorbeeld van zo’n strategie zien en dit kunnen toepassen voor jouw bedrijf?

Schrijf je dan in voor de GRATIS “5 Dagen Marketing Funnel Challenge”.
Je zult het exacte proces leren welke ik je in deze blog hebt uitgelegd.

Het zijn een aantal simpele stappen.

En je zal er achter komen hoe je vertrouwen kunt winnen van de mensen zodat ze WEL geïnteresseerd zijn om te luisteren wat je te bieden hebt.

Daar begint het allemaal mee.

>>Meld je hier aan voor de 5 Dagen Challenge<<

Ik kijk ernaar uit om je te kunnen helpen.

Op jouw succes!

Dennis Rademaker

 

Reacties

reacties