5 Redenen Om Facebook Advertenties Te Gebruiken

Overal lees en hoor je dat Facebook het beste platform is om voor jouw bedrijf klanten te genereren, maar waarom is dat dan?

Ik ga de 5 beste redenen bespreken waarom je vandaag nog met Facebook advertenties zou moeten beginnen.

 

1. Volume

Facebook is met 1,79 miljard (2017) maandelijkse actieve gebruikers met afstand het meest gebruikte sociale netwerk ter wereld. Van die 1,79 miljard zij er 1,18 miljard dagelijks actief. Het aantal potentiële klanten die op Facebook aanwezig zijn is dus gigantisch groot.

In Nederland zijn er 9,5 miljoen geregistreerde gebruikers van Facebook. Ook het aantal bedrijfspagina’s op Facebook is het afgelopen jaar (2016 – 2017) met 33% gegroeid.

Het maakt daarom niet uit of je B2C of B2B zaken doet, ook jouw ideale klant bevindt zich op Facebook!

 

2. Targeting Mogelijkheden

Laten we het eerst eens hebben over wat targeting nu precies is. Met targeting wordt bedoeld; de verschillende mogelijkheden om jouw ideale doelgroep te bereiken met je advertenties.

doelgroep targeting

Neem bijvoorbeeld Google advertenties. De targeting mogelijkheid om via Google advertenties jouw klanten te bereiken is door middel van zoekwoorden, ook wel keywords genoemd. Aan de hand van deze zoekwoorden die mensen intypen in Google, kun jij je advertenties aan die mensen laten zien.

Facebook heeft extreem veel, en zeer specifieke, targeting mogelijkheden die jij kunt inzetten om je doelgroepen bereiken.

Hieronder een aantal targeting mogelijkheden die Facebook biedt:

  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Locatie
  • Interesses (hobby’s, muziek, programma’s, bekende personen,etc)
  • Mensen die reeds je website bezocht hebben
  • Mensen die een video van jou bekeken hebben
  • Facebook pagina’s (dit kan niet voor alle pagina’s, meestal alleen de grote pagina’s)
  • Beroep of functie
  • Gezinssamenstelling
  • Mensen die binnenkort jarig zijn
  • Opleidingsniveau

En nog velen veel meer!

Met al deze mogelijkheden kun jij exact aangeven welke mensen jij zoekt om je advertentie aan te tonen. Ga dus nadenken over wat voor profiel jouw ideale klant zou hebben.

 

3. Lookalike Audiences

Als jij al een bestaande klantendatabase hebt met e-mailadressen, dan kun je Facebook hiervan een lookalike audience laten maken. Dit betekent dat er gekeken wordt naar jouw bestaande klanten en wat het profiel daarvan is, en Facebook gaat daarvan een vergelijkbare doelgroep maken. Stel dat jij een lijst hebt met 300 e-mailadressen van bestaande klanten, dan kan Facebook daar ongeveer een doelgroep van 100.000 mensen van maken die vergelijkbaar zijn met jouw bestaande klantendatabase!

En weet je wat zo geweldig is van lookalike audiences? Je kunt deze ook samenstellen van je Facebook pagina likes, mensen die op je website geweest zijn, mensen die iets gekocht hebben, mensen die je video bekeken hebben en nog veel meer opties waarvan je een lookalike audience kan laten maken!

Alleen deze optie zou al genoeg moeten zijn om met Facebook advertenties te starten.

 

4. Laat Facebook het werk doen

Wat bedoel ik hiermee? Heel simpel…..Facebook doet het lastige werk voor jou!

facebook optimalisatieZodra jij begint met adverteren dan is Facebook op de achtergrond constant bezig om jouw advertentie te optimaliseren om de meest geschikte bezoekers naar je advertentie te sturen. Dit kan omdat je de Facebook pixel op je website hebt geïnstalleerd.

Facebook verzamelt elk stukje data over wat mensen doen op Facebook en waarop ze reageren. Zodra jij een doel aangeeft voor jouw advertentie, bijvoorbeeld conversies, dan zal Facebook de bezoekers uit jouw targeting halen die het meest bereid zijn om te converteren….dat hoef jij dus niet te doen!

Het enige wat jij hiervoor moet doen, en dit is echt heel belangrijk, de Facebook pixel installeren! De pixel verzamelt namelijk alle data die via jouw campagnes binnenkomen, en hoe meer data de pixel krijgt hoe beter het zijn werk kan doen om jou de beste bezoekers te sturen die er zijn. Dit werkt super!

Installeer dus de pixel op jouw website!

 

5. Verschillende Advertentie Mogelijkheden

Er zijn binnen het advertentieplatform van Facebook verschillende mogelijkheden om te adverteren voor zowel de plaatsing van je advertentie maar ook de opmaak.

Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een video advertentie, een carrousel met meerdere foto’s (goed voor webshops bijvoorbeeld), een canvas (is een complete landingspagina), een enkele foto en zo zijn er nog een aantal opties waaruit jij kunt kiezen. Afhankelijk van je doelstelling van je advertentie kun je bepalen wat voor jou op dat moment het beste is.

Naast de opmaak van je advertentie kun je ook nog kiezen waar deze geplaatst wordt; Op desktop, mobiel, op de tijdlijn, in de rechter kolom, Instagram, Apple devices en nog veel meer opties om uit te kiezen. Dit alles om maar een zo goed mogelijk resultaat te kunnen behalen uit jouw campagnes.

 

Deze 5 redenen zijn geweldig en het is zeer uniek om alles binnen 1 platform te hebben, dat zie je eigenlijk op geen enkel ander advertentieplatform.

Maar dit is slechts een kleine greep uit wat er allemaal mogelijk is met Facebook adverteren, je moet gewoon eens in advertentiebeheer gaan kijken naar alle mogelijkheden.

 

Wil jij starten online marketing en Facebook advertenties maar je weet niet waar je moet beginnen?

Download dan hier mijn GRATIS Ebook: 8 STRATEGIEËN VOOR WINSTGEVENDE FACEBOOK ADVERTENTIES

 

Dennis

Reacties

reacties